撮影 東谷隆司 Photographed by Takashi Azumaya

自然への方途
秋山画廊
東京都中央区日本橋本町
1993. 7/ 19~24

床部 苔によるオブジェが置かれている。土で作られた形に、苔を植え付けたもの。飛び石のように、感覚的に空間全体に作品を配置した。
壁面部 ドローイングが直接壁に取り付けられている。これらはドームをモチーフとしたもので、和紙にボールペンによって描かれている。またピンによって壁に留められ、鑑賞者の動きで起こる風によって揺れ動く。

The way to ‘Jinen’
The floor part : the objects which made form soil and covered with moss are placed.
The wall part : the drawings are directly put on the wall. They are drawn the dome shape on the Japanese paper with ball-point pen. They are just pinned on the wall and move corresponding by wind from the audience’s movement.
Objects are all installed according to improvisation. 19-24 July 1993 , Akiyama gallery

自然という存在は途方もない。全貌はおろか、その一端しか感じることは出来ない。その一端に向き合い続けることを「方途」と言い表した。金綱 重治氏には、苔の扱いを含め、多くを教えて頂いた。

The existence of nature is incredible. We can only feel a part of it. I expressed the way to continue to face a part of it.  Mr. Shigeharu Kanetsuna taught me a lot, including how to handle moss.

撮影 東谷隆司 Photographed by Takashi Azumaya撮影 東谷隆司 Photographed by Takashi Azumaya

全体設計

DM