kenakianでの展示 Exhibition at kenakian

悲しみのカーテン Curtain of sadness
Nevertheless「にもかかわらず」
kenakianでの展示
Isao Toshimori Exhibition at kenakian.
2022.7.16~8.28

制作期間 Production period
2019/8~2022/7
制作場所 Production place
小豆島「梅の小屋」Shodoshima “Plum Hut”
320㎝×1660㎝
布、水性塗料  cloth, water-based paint

悲しい思いが作品に重なり、やがて深い青と同化していくことをイメージしながら、絵具を重ねました。
レクイエムの形象化として、不幸にも命を無くされた多くの方々へ、祈りを捧げます。
I layered paint while imagining that my sad thoughts would overlap with my work, and that it would eventually become assimilated with the deep blue. As a representation of the Requiem, I offer my prayers to the many people who unfortunately lost their lives.

雨・喪シャツ
服というモチーフには、生きていた人の存在、痕跡を感じます。雨と不在感を重ね合わせました。
In the motif of clothes, I feel the existence and traces of people who lived. I superimposed rain and a sense of absence.
雨・喪シャツは、悲しみのカーテン奥=インナー・スペースに設置され、エントランスから透過して見えました。
The rain/mourning shirt was installed behind the curtain of sadness =the inner space, and could be seen through the entrance.

イベント events

アーティスト・トーク Artist talk  2022.7.16
柳 健司氏と対談  Conversation with Mr. Kenji Yanagi

舞踏 松岡涼子 「声は水にとけて」2022.8.28

kenakian
〒840-0027 佐賀県佐賀市本庄町本庄1272-3
1272-3, Honjo-machi Honjo, Saga, 840-0027, JAPAN

天神山文化プラザの展示 Exhibition at Tenjinyama Cultural Plaza

天神山文化プラザ 第三展示室
In Tenjinyama Cultural Plaza  third exhibition room
2022.9.27~10.2

大きな空間で天井も高く、3m×16mの作品をそのまま展示出来ました。作品が空間の中で自立し、でも空調を受けて常時動いているのは、興味深い設定でした。
The space was large and the ceiling was high, so I was able to display the 3m x 16m work as it was. I felt interesting setting that the work stands on its own in the space, but is always in motion due to the air conditioning.

アーカイブ archives

この作品は、3年前より、小豆島「梅の小屋」で制作していたものです。
まず、子供の衣類をカーテンにスタンピングし、カーテンを広げたり閉じたりを繰り返しながら、水性塗料を何十回も噴霧しました。
This work has been produced at Shodoshima “Plum-hut” since three years ago.
First, the child’s clothing was stamped into a curtain, and the water-based paint was sprayed dozens of times as the curtain was opened and closed.

2019年 Latter
2020年2020年 Latter2021年2021年 Latter 2022年2022年 Latter

悲しみのカーテン・ドローイング
2022/1
600×455mm×40mm
木、紙、鉛筆 wood, paper, pencil

別ページで詳しく掲載します。
The background of this work will be posted on another page.

今までは、エントランスに対して、カーテンの裏面を向けるよう展示しています。何時かは、表面(塗装面)をエントランスに向けて展示したいと思っています。また、自然の風で、作品が時節揺れるような設定が望ましいと感じました。これからも、空間との出会いを求めて行きます。
Until now, it have been displayed facing the back of the curtain to the entrance.
Someday, I would like to exhibit the surface (painted surface) facing the entrance. I also felt that it would be desirable to have a setting in which the work sways with the natural wind.
I will continue to seek encounters with space.